Wire Season 1 Streaming VF, S1 – The Wire – Series -All
Tråden
Contents
Superb -serien rekommenderar jag i min tur.
Trådsäsongen 1 Streaming VF
Tråden

När polisen strävar efter att avveckla en spridande narkotikahandel och brott i Baltimore.
| Färdiga | Amerikansk | 59 minuter |
| Drama, brottslighet, drama | HBO, Jimmy | 2002 |
5 gynnsam åsikt
0 Neutral åsikt
0 ogynnsam åsikt
Avsnitt
| avsnitt 1.01 | Mål | 02 juni 2002 | 13.62 | 20 2 |
| avsnitt 1.02 | Avskildhet | 09 juni 2002 | 14.21 | 15 |
| avsnitt 1.03 | Pulver i ögonen | 16 juni 2002 | 13.97 | 11 |
| avsnitt 1.04 | Antik historia | 23 juni 2002 | 13.65 | 13 1 |
| avsnitt 1.05 | Koden | 30 juni 2002 | 13.81 | 7 1 |
| avsnitt 1.06 | Länken | 7 juli 2002 | 14.28 | 9 1 |
| avsnitt 1.07 | Ett arrestering | 21 juli 2002 | 13.56 | 5 1 |
| avsnitt 1.08 | En personlig affär | 28 juli 2002 | 13.68 | 7 1 |
| avsnitt 1.09 | Dubbel eller slutar | 4 augusti 2002 | 14.65 | 11 |
| avsnitt 1.10 | Det höga priset | 11 augusti 2002 | 15.5 | 18 |
| avsnitt 1.11 | Uthålligheten | 18 augusti 2002 | 14.96 | 9 |
| avsnitt 1.12 | Utrensningen | 01 september 2002 | 15.33 | 12 |
| avsnitt 1.13 | Domen | 8 september 2002 | 15.32 | 14 |
Alla åsikter
| Gynnsam åsikt | Poserad den 7 augusti 2018 kl. 15:16 |
| Gud vet att jag fick höra om den här serien, och att jag konstigt hade svårt att komma dit. Jag tittade på det första avsnittet, men för många karaktärer, för många dialoger som har tappat mig. Jag hade upplevelsen och jag ångrar inte det. Säsong 1 lägger grunderna i vad serien kommer att bli (hoppas jag): en värld ruttna av pengar, icke -manichanska karaktärer, några som inte längre har valet, och framför allt, ett slut som inte är sötat. Ja, det hela är mjukt bittert. Men i slutändan, vad är det inte ? Allt skulle inte sluta bra, i en luft av Céline Dion med glitter. Inte besviken alls, och bråttom att se säsong 2. | |
| Gynnsam åsikt | Poserad den 1 oktober 2015 kl. 16:13 |
| Och det är det, första säsongen av ‘The Wire’ slutförd. Det minsta jag kan säga är att jag är absolut inte besviken. Skrivningen är vacker, intensiv och komplex. Vare sig under utredningen, utvecklingen av karaktärerna, dialogerna eller i porträttet av en stad som vi lär oss. Komplexiteten är sådan att vi fäster till alla karaktärer, inklusive vid Barksdale -klanen och alla dess handlangare. Vi åskådare, vi följer på avstånd (eller högt) schackspelet mellan de två lägren och det är fortfarande mästerligt. Jag skulle ha så mycket att säga att det är svårt för mig att sammanfatta min tanke i en åsikt, men det är bara bra. Bara fantastiskt. Detta team av polis som lever för rättvisa men som inte ställer sig in när som helst i superhjälte. Som också har sina fel, sina fel och sina egenskaper. Ibland är de ett steg före andra, men det är ofta de andra som tar längden i förväg. Bitterhet i slutet av säsongen, ett resultat som visar att allt är inte löst. Det är perfekt. | |
| Gynnsam åsikt | Poserad den 7 september 2011 kl 16:19:19 |
| Vi har lite problem med att komma in i serien. Piloten är mycket uppslukande, och du måste vänja dig till karaktärerna ganska snabbt, som är mycket många och detta från början, vare sig på sidan av polisen eller på sidan av människohandlare/återförsäljare. När du väl är väl installerad i enheten, att vi har tagit våra märken, kan vi verkligen festa genom att observera utredningens tråd, men också utvecklingen av karaktärerna på båda sidor och D ‘andra. Tyngdpunkten på återförsäljare, och särskilt på killar som Angelo, Wallace, Omar, som delas av en infernal utrustning där de ibland tränas mot sin vilja, och som vi visar under helt olika jorus enligt situationer, gör serien ännu mer realistisk och älskvärd. Alla karaktärer har sin del, sin roll att spela, även om de ibland kan vara obetydliga, kommer de alltid att ha sin betydelse (Prez, Bubbles. ) Scenarioens rikedom, talets talang och skådespelarna gör det förmodligen till en av de bästa serierna jag har fått att se. Verkligen något att se en gång i sitt liv, genom att ge det medel, det vill säga genom att spela fördjupningsspelet. | |
Buggt
När polisen strävar efter att avveckla en spridande narkotikahandel och brott i Baltimore.

Betaseries åsikt
Vi äger denna stad är inte bara en ny tråd
Uppdaterad 26 april 2022:
Starta för den nya serien av David Simon: Vi äger denna stadsändning i går kväll på HBO och finns i US+24 på OCS. Projicerad i förhandsgranskning på Séries Mania kommer serien uppenbarligen att påminna dig om tråden men uppdaterad.
se trailer

Säsong
Avsnitt
Nyheter (26)

Vi äger denna stad är inte bara en ny tråd

Den bästa polisserien att se på OCS

Debens bästa HBO -serien

Helgens reco: Vad man ska titta på efter validerad ?

Embody A Series, A Book av Pierre Langlais

David Simon i rampljuset i ett avsnitt och jag stannar
Special Reboot David Simon och dess fyra emblematiska serier
Mandalorian, New Amsterdam och True Detective i flash -serien
Mania Series: Lördag 19 mars 2022
Series Mania 2022: Be om festivalprogrammet !
Gomorra slutar i stil med sin säsong 5
BBC avslöjar sina 100 bästa av de bästa serien från 2000 -talet
Michael K. Williams hittades död vid 54 års ålder
Lance Reddick kommer att vara den stora skurken i Resident Evil -serien på Netflix
Vi äger den här staden: David Simons nästa serie avslöjar hans gjutning
Snöfall förnyades för en säsong 5 av FX
Efter tråden återvänder David Simon med en ny serie på Baltimore
Säsong 8 växlar (kanal+): slutet på en era
Varför natten på pilotnatten är ett mästerverk
Upptäck HBO -kultserien som har markerat historia
Tråden ser hennes publik tredubbla under inneslutningen
5 serier för att bättre uppleva inneslutning
Vad är handlingen mot Amerika, den nya serien av David Simon på OCS, är ?
Serien som inte missas i mars
De bästa TV -programmen från 2000 -talet
Chronicle i serie: The Wire
Kommentarer (360)
Lance Reddick Rip 1962-2023
The Art of Major Series.
Michael K. Williams, skådespelaren som spelar Omar, har dött idag.
Jag tvekade inte ens att sätta fem stjärnor. Jag är alltid skeptisk när jag är intresserad av en serie berömd av kritik, det samlar så många människor är alltid mycket komplicerat utan att göra några eftergifter . Den här serien gör ingen, och när jag startade den har jag aldrig kunnat sluta. Intrigerna, karaktärerna, de ämnen som behandlas, få serier kommer till en sådan nivå av realism och att slå, ibland där det gör ont. För 20 år tillbaka har tråden redan att hantera problem som fortfarande är vanliga idag, växlar mellan ögonblick av glädje och den hårda verkligheten att komma och smälla mig.
Superb -serien rekommenderar jag i min tur.
Den bästa säsongen !
Omöjligt att missa den här serien
Earth Series, ämnena är intressanta och under årstiderna sätts uppsättningarna snabbare.
Världens bästa serie
Jag går med i de mycket glödande kommentarerna om den här serien. Hon ska uppenbarligen se. 5 stjärnor är verkligen det minsta som vi kan tilldela honom.
topp! Ett dokumentärt dyk bakom kulisserna i Amerika
 Den goda serien . Upp till sitt rykte
Favorite Show Ever
Tråden: 99% av pressar och åskådare Kritik betraktar denna serie som “den bästa serien genom tiderna”. Och väl efter att ha sett alla de fem säsongerna kan jag bara komma överens om att 1% R är. En serie tack vare vilken HBO betraktas som kanalen som har den bästa serien (The Wire, The Sopranos, Six Feet Under, Oz, Game of Thrones..) Slutet på denna serie anses också vara en av de bästa som någonsin gjorts som sex meter under. Endast igen, jag håller inte med. Tråden kan vara original av sin kvasi-dokumentära sida, serien anländer till mycket få ögonblick för att fascinera oss genom dess intriger, precis som de karaktärer som vi har problem med. De första tre säsongerna bildar en slags trilogi. De sista 2, en ny berättelse men alltid med samma vanliga tråd: narkotikahandel. Dessa två uppsättningar bildar en komplett berättande båge. Drama, små inslag av humor, det finns många positiva saker i den här serien men de flesta är uppriktigt sagt inte så bra behandlade. Hur som helst, de första säsongerna behandlas med stor realism. Och det är verkligen väldigt ambitiöst men ingenting erövrade oss i detta arbete. I själva verket kunde jag betrakta den här serien som ett litterärt verk men transkriberade på den lilla skärmen. Serien kan betraktas som en “pärla”, publiken var inte bra, men lyckligtvis är det HBO. Kedjan sa vid den tiden: “Det är inte TV. Det är HBO.”För några år sedan efter Game of Thrones blev slogan” det är inte porr. Det är HBO “. Så det är att dra slutsatsen, en inte dålig serie som ses men som är långt ifrån väsentlig. Serier som inte ska läggas i alla händer eftersom arbetet är ganska komplicerat. Åh ja ! Och slutet är ganska bra men långt ifrån extraordinärt, ett slut som motsvarar serien. Alla SeriesPhile -serier kommer att säga att du inte är en om du inte har tråden. Men hej, enligt min mening är det inte nödvändigt.
Ingenting är vitt eller svart det finns bara grått nyanser
Efter en första högkvalitet första säsongen och en andra i en halv nyans når denna säsong 3 toppar både när det gäller att skriva, liksom filmens kinematografi eller skådespelaren bara lysande lysande. Vänta med att se mer
Första gången jag försökte den här serien blev det mig full. Det är väldigt långsamt att ställa in, de första 2/3 avsnitten av varje säsong vi tittar på tiden när vi blir uttråkade. Men jag höll slaget genom att dekorera mig själv och uppriktigt sagt förstår jag varför det hyrs ut. Låt oss vara ärliga serien har fortfarande många berättande defekter och användningen av karaktärerna är inte nödvändigtvis mest relevant och ibland finns det hyper förenklade genvägar. Dialogerna är ganska fattiga och den franska dubbningen ska kräkas, titta där i vo. Men för att gå utöver vad som slår upp uppfattar vi en materiell ram som vill beskriva en komplex verklighet närmare verkligheten. Ju mer vi sjunker in i djupet i Baltimore, desto mer blir vi knutna till alla dessa karaktärer och dess problem. Varje säsong är bättre än den föregående utom kanske den sista men kvaliteten är vid möten. Ärligt talat om du inte har hängt, fortsätter och lämnar det en chans. Det är en serie att se minst en gång i hans liv.



















