Citröen C3 Electric: En första bild och redan information om den framtida stadsbilen, den nya Citroën C3 kommer att landa i höst: ultimata indiskretioner före dess uppenbarelse

Den nya Citroën C3 kommer att landa i höst: ultimata indiskretioner före dess uppenbarelse

Renault 5 Electric: Mot ett reducerat pris. Som sin autonomi !

Citröen C3 Electric: En första bild och redan information om den framtida stadsbilen

Tillverkaren lovar tillgänglighet 2024 och ett mycket aggressivt försäljningspris, under 25 000 euro.

Citroën ë-C3 i koncession 2024

Genom att publicera sina senaste ekonomiska resultat ville Stellantis glida en första bild av den långvariga Citroën C3 Electric. Denna nya modell som kommer bör dra nytta av en fullständig presentation nästa oktober för marknadsföring i början av 2024.

På namnsidan har Stellantis bekräftat efternamnet Citroën ë-C3, och den lilla stadsbilen måste särskilt komma att gnugga axlarna med den mycket populära Peugeot E-208 men också till Future Renault 5 Electric, som kommer att ta över från Zoe, vars produktion snart kommer att stoppas definitivt.

En bil för mindre än 25 000 euro ?

Stellantis bekräftade också att denna framtida Citroën ë-C3 kommer att baseras på den smarta bilplattformen, samma som gjorde det möjligt för gruppen att utveckla C3 som föreslås i Latinamerika och Indien. Den framtida Citroën ë-C3 bör återuppta olika element, samtidigt som det gynnas av många justeringar, utan att glömma modifierade fram- och bakre ansikten och varumärkets nya logotyp.

Ett initiativ som skulle göra det möjligt för gruppen att visa sin framtida Citroën ë-C3 till ett pris mindre än 25 000 euro. Den kommande modellen i Europa bör i synnerhet dra inspiration från Citroën Oli-konceptet, och denna ë-C3 kommer att se ut som en liten SUV, med (bland andra) en upphöjd markfrigång.

Citroën Oli -konceptet, som presenterades i oktober 2022 © Citroën

På autonomisidan lovar Stellantis redan framtida köpare att ë-C3 kommer att kunna resa 300 kilometer innan de laddas upp. Enligt olika indiskretioner kunde fordonet erbjudas i två versioner: med en 82 -HorsePower -motor och ett 42 -Kilowatture -batteri (KWH), men också i 109 hästkraftsversion med ett 50 kWh -batteri.

Den nya Citroën ë-C3 bör tillverkas i Europa, i Slovakien mycket exakt, och kommer därför att tävla med två andra modeller vars inträdesbiljett också bör börja på 25 000 euro, nämligen den lilla elektriska R5, men också det framtida Volkswagen-ID.2.

Du använder Google News ? Följ Clubic för att inte missa någonting från Tech News ! Google Nyheter

Att upptäcka i video

I samma ämne

Nya elektriska Nissan Micra: Det är Renault som kommer att bygga det, det är vad vi vet

Detta är äntligen hur Volkswagen kommer att förvandla sin golf till elektriskt

Renault 5 Electric: Mot ett reducerat pris. Som sin autonomi !

Mini Cooper SE: Den nya versionen tar dig längre !

Liten, lätt, billig och i kit: Denna nya svenska elbil kan lämna Ikea

Gå med i klubben

Gå med i gemenskapen av New Technologies -entusiaster. Kom och dela din passion och debattera nyheterna med våra medlemmar som hjälper varandra och delar sin expertis dagligen.

Kommentarer (28)

Citroëns nya chef förklarade att fordonet skulle ha utrustningen förväntas av europeiska kunder. Det är uppenbart att det kommer att finnas det väsentliga. En formel tydligt modellerad på Dacia sandero !
I grund och botten, för 5 000 euro mer i konkurrens, har du en adaptiv farthållare och all utrustning som förväntas av en bil på 2023, 50 km ytterligare autonomi, mer volym, mer kraft, ett återförsäljnings tillfälle vid tillfället.
Så mycket såg jag fram emot Citroën Oli, där, om det ska ha en dyrare Dacia -våren, ser jag inte intresset. Det är antingen 5000 € för mycket för att det ska vara konkurrenskraftigt med en vår, (det vill säga det strikta minimum för en VE, det är vettigt på 20K € Jag tror) eller det saknar premien som vi förväntar oss till detta pris där.

25 000 € En liten bil … är att den inte är dyr? Jag måste lämna denna planet.

Xryl:
I grund och botten, för 5 000 euro mer i konkurrens, har du en adaptiv farthållare och all utrustning som förväntas av en bil på 2023, 50 km ytterligare autonomi, mer volym, mer kraft, ett återförsäljnings tillfälle vid tillfället.
Så mycket såg jag fram emot Citroën Oli, där, om det ska ha en dyrare Dacia -våren, ser jag inte intresset. Det är antingen 5000 € för mycket för att det ska vara konkurrenskraftigt med en vår, (det vill säga det strikta minimum för en VE, det är vettigt på 20K € Jag tror) eller det saknar premien som vi förväntar oss till detta pris där.
Du kommer att behöva se detaljerna i erbjudandet, men vi vet att det är mycket svårt att leta efter € 5k i detta sortiment … våren är inte mer än 230 km WLTP och med en kraft ärligt talat inte spännande att våga sig utanför staden. Här placerar vi oss framför zoéen än våren. R5 för att se eftersom priserna kommer att öka, prestanda också, det kan exakt frigöra nischen.
Fredolabecane:
25 000 € En liten bil … är att den inte är dyr? Jag måste lämna denna planet.
En liten elbil särskilt. Du måste börja stoppa på att bara titta på inköpspriset, annars är det ingen mening ..
Så mycket i början var det suddigt på de verkliga kostnadskostnaderna, lika mycket med progressiv demokratisering är det ganska enhälligt: ​​det kostar mycket mindre dagligen, i värsta fall lika mycket som en termisk på lång resa (utom med Tesla , där det är mycket billigare) är underhållet mindre och det är för tillfället super bra kusten ibland.
Av alla ägare av el som jag har möjlighet att locka, finns det bara en som i slutändan strykas i termisk, och det var inte av ekonomisk anledning (sedan ersättningen av en audi e-tron gt med en rsq8 …), de andra är snarare i Tesla och mer än nöjda med användningen av användningen såväl som värdepris-förhållandet.

Enas helt !
Men vi ska säga att den elektriska är billigare ..
Men det är utan att räkna den förväntade elen ökar med 10% i augusti, 17% då då 17% ..
Och personligen, hemma (Town House), kan jag fortfarande inte hitta lösningen för att ladda en elbil … som ofta kommer att laddas med autonomi ..
Kort sagt, jag kommer att hålla min lilla termiska i några år till … än ..

Bränslet ökar också, de nuvarande standarderna är de som ansågs höjda för 5 år sedan.
Men ja, variationen i elpriset gör ekvationen svår att lösa för att veta om det kommer att förbli fördelaktigt eller inte för att garantera att vi alltid kan betala kredit+energiräkningen i slutet av månaden.

Jag letade efter en webbplats som gjorde det möjligt att bedöma kostnaden på km.
Till exempel beräknar det kostnaden per km
Tja ledsen att göra dig besviken, men med de högre köpkostnaderna och höjningen av elpriset kommer du att upptäcka att elen är till samma pris som en diesel per km.
Jag går på hypotesen om ett pris av 45 000 euro för en termisk modell och 55 000 euro för den elektriska motsvarigheten och på 18000 km per år samtidigt som han håller sitt fordon 10 år.
Och i termisk (med min 5008) lyckas jag göra mer än 1000 km med min 60L av tanken medan jag körde bekvämt på 130 km/h på en motorväg.
Om jag vill stanna till ett attraktivt pris med en elektrisk kommer jag inte att använda en superladdare, så 1000 km kommer jag att göra dem om tre dagar.
Om jag använder en superladdare är fördelen med kostnaden för termisk.
jag har fel ?

Ja verkligen.
Och då kan Frankrike leverera en park med 100% av elbilar?
Innan du vill införa en produkt eller livsstil är det nödvändigt att ställa in lämplig infrastruktur och som skulle göra detta möjligt.

Tja, potentiellt ja du har fel. Du tittar på scenariot som är mest ogynnsamma för elektriska: motorvägen är den dyraste belastningen som är möjlig (därmed intresset för den termiska autonomin, dess Räknar underhållet av fordonet.
Få individer är 18 000 km motorväg per år. Verkligheten är att den genomsnittliga franska är knappt 35 km per dag i genomsnitt. Och sällan med en hastighet av 130 kmh.
Det kommer därför att vara främst i det område där bilens elektriska konsumtion är lägre och kan ladda för billigare (mindre kraftfulla terminaler, hemvist …), men också i det område där det termiska utbytet är minst: trafikstockningar , börja skjuta, mindre gynnsamma rapporter om lådan. Och på slingrande vägar kommer den regenererande bromsen att förbättra hela hela.
Så ja, kanske kommer den här modellföraren att betala mer för sina tre stora årliga resor (jul, sommar och en Joker -resa), men han kan till stor del vinna hela resten av året.
Vi håller dock med om att det är långt ifrån att anpassa sig till alla vanliga scenarier för tillfället, men det går framåt med en galen hastighet och med ett rum med kortvarig utveckling på nästan all kedja (energiproduktion, kapacitet och vikt av batterier , konsumtion), där den termiska tydligt är andfådd på möjligheterna att utveckla från nedskärning.

Jag kommer till 13000 km, inklusive 0 km vägtull eller jag har inte känt behovet av att använda det för tillfället.
Jag kör för närvarande på mindre än 10 €/vecka för att använda den.
Här du.

Misterdams:
Så mycket i början var det suddigt på de verkliga kostnadskostnaderna, lika mycket med progressiv demokratisering är det ganska enhälligt: ​​det kostar mycket mindre dagligen, i värsta fall lika mycket som en termisk på lång resa
Genom att glömma som vanligt i beräkningen att elbilen måste först köpa den.
Personligen har jag köpt en ny bil som är 6 år/60.000 km och att jag fortfarande kan hålla i flera år, i det jag skulle vinna genom att återförsälja det för att behöva smälla minst 20.€ 000 i en VE ?
Valet av en VE är därför endast giltig i ett enda scenario: När du vill eller måste byta fordon. För alla som har en bra bil som inte är nödvändig att ersätta har den inget intresse och att prata om besparingar är därför någonstans löjligt.

Jag sa aldrig att det var rätt ekonomisk plan, dessutom säger mina tidigare kommentarer bara att det är svårt att veta om inköpskostnaden kan absorberas av besparingarna som görs, eftersom det beror på köp och användning. Det är som att köpa bostäder med låg konsumtion: dyrare att köpa, men när du får energiattacker kan du hitta dig.
För Electric vs Thermal är vi strikt i Diesel/Essence -jämförelsen av 80 -talet, där alla ansågs vara smartare än de andra när alla kunde hitta sitt konto med en motorisering eller det andra. Jag har bara fått till det faktum att vi tenderar att ta det värsta tänkbara scenariot när vi gör jämförelsen
Ärligt talat, jag är inte en stor anhängare av det nya köpet med tanke på den stora förlusten av värde nästan omedelbart. Jag lämnar emellertid postulatet att priset på en ny bil jämförs särskilt till priset på en annan ny bil. Men genom att titta på det termiska och elektriska priset på den nya marknaden måste de läggas tillbaka i samband med kostnaden för användning eftersom det inte är en skopa som elektrisk kostar mer på den första fakturan (även om vissa jämförelser är uppriktigt komplicerade för skiljedom med kineserna !))).
Å andra sidan är det också nödvändigt att ta hänsyn till kostnaderna för användning, underhåll och särskilt återförsäljningsvärdet. Under lång tid var tyskarna bättre placerade på LLDS eftersom de visste mycket väl att genom att ta upp fordonet skulle de sälja mycket dyrare än en fransk kvinna … För hyresgästen körde han för knappt dyrare i en bättre bil.
Idag, den andra handrabattmarknaden på Electric, är det till och med en gräns för bedrägeriet, men eftersom alla inte har råd med nya, särskilt med de nuvarande priserna, väl säljarna drar nytta av den ..
Marknaden kommer säkert att ta en smäll runt 2025 (med de nya plattformarna som distribueras, med mer autonomi för mindre) men för tillfället skulle jag säga att lamporna alltid är gröna. För den termiska marknaden är det lite att lämna eller dubbel, antingen kommer det att bli avskräckt eftersom de demoniseras, därför med priser i fritt fall, eller så kommer det att motsätta sig till guldpriser eftersom erbjudandet kommer att minska och att folk vill ha /kommer inte att kunna ta en elektrisk.
När man ska prata om ersättningen av en 6 -årig bil är det inte heller samma sammanhang. När de tio åren närmar sig kommer det att börja bli dyra interventioner som inte kommer att hittas på tio år på befintlig el (distributionsbälte, koppling, etc.). Här återigen finns det en del av okänd på elektriska, vi vet att batterierna kommer att ändras en dag, men vi vet inte för mycket när: modellerna är ganska bra i flera år, Bluecar mycket mindre och dessutom nu Det finns flera batteritekniker i samma bilar för att ordna vad som helst. Men Bisounours -visionen om konverteringsbonusen som tror att det är för nöje att människor rullar i Crim’air 5, det är en löjlig ..

För den tid det varar. När staten kommer att sluta sätta medborgare under infusion till priset på KW (och när de vill återhämta det excise förenade bränslet …) kommer det att skratta mindre. Det kommer också att vara dyrt att använda om det bara är en termisk med alla nackdelarna med det elektriska.
Vi kommer att se men framtiden för rörlighet är inte strålande.

Antagande och excentrisk fantasi … Även om staten har en förlust av TIPP på KW/H, kommer det att representera vad … 4 … 5ct kW/h max … inte tillräckligt för att piska en katt ..
Och i värsta fall när tiden kommer, lämnar det tid att se komma … faktum kvarstår att jag är mycket nöjd med att inte tanka längre … till det aktuella priset (honom) från liter.

Vad som är kul är Cassandre som förutsäger alla ondskaper i framtiden och på olika områden … utom i fall där de föredrar att tro att allt kommer att hända till det bästa i det bästa av världar.

Du måste läsa: från 25 k € och max 300 km autonomi … för en sardinbox … Hum.
Så 250 km WTLP 25 K -modellen, 150 km på motorvägar utan att trycka ..

Ganska ! För tillfället betar vi kunden. Och sedan är det skatt på den elektriska belastningen tack vare länkmätare. Kort sagt, inte redo att byta för el och min bil är över 15 år gammal … PTET att medan jag väntar på några år kommer jag att ha försäkring och “Collection Car” -läget grå kort. Om detta ämne gör vintage bilar från zfe ? ZFES … det som kommer att göra PSCHITT när de kommer att inse att människor inte har råd att köpa elektriska och eftersom ingen vill köpa en andra hand (redan att nio autonomi är löjligt så efter 10 år)

Det som kommer att göra Pschitt när de kommer att inse att människor inte har råd att köpa elektriska
Och om målet var exakt att ta chansen att ombygga städerna så att du inte längre behöver en bil för att göra din shopping, gå till jobbet, ha fritid etc., eftersom det gjordes för mindre än 100 år sedan ?
Det är inte upp till staten att subventionera biltillverkare.

Martin_penwald:
Ordna om städerna så att du inte längre behöver en bil för att shoppa, gå på jobbet, ha fritid etc,
Det är sant att det skulle vara hyper-enkla att göra.

Blackalf:
Det är sant att det skulle vara hyper-enkla att göra.
Det är exakt vad Nederländerna har gjort sedan slutet av 70-årigt 80, sedan den modala delen av bilen har sjunkit till förmån för cykeln … i Amsterdam till exempel gick de från 2% cyklar 1988 till 28% 2006 ..
Vi är 30 år för sent, men detta är ledningen som vi äntligen tar i Frankrike genom att omorganisera städer för att främja andra transportsätt. Och vet du vad ? Det fungerar. I alla de stora städerna som agerade för att främja cykling har praxis exploderat. Vi kan se det till exempel genom att läsa den här artikeln. Och särskilt genom att jämföra grafiken “del av cykeln som ett huvudsakligt förflyttningsläge för att gå till jobbet” och “Densitet av cykelarrangemang”: Vi kan se att städerna som är högst upp i korgen vid den första är också generellt i toppen av korgen på den andra.
I Paris, som i hög grad har utvecklat sitt cykelnätverk, har antalet cykelturer multiplicerats med 5 under de senaste 20 åren, medan antalet bilresor delades med två … staden Paris förväntar sig detta att antalet av resor med cykel överstiger snart antalet resor med bil: https: // twitter.com/david_belliard/status/14511306866660825094
Och de galnaste i allt detta är att dessa utvecklingar endast kostar i offentliga pengar bara en bråkdel av vad de nödvändiga arrangemangen kostar för bilen … och i praktiken har studier som genomförts i olika städer i olika länder till och med visat att det finns en Mycket snabb avkastning på investeringar för de pengar som investerats i cykelinfrastruktur: det förbättrar lokal handel (och därför avkastning på offentliga investeringar via skatter), det minskar hälsokostnaderna (därför ekonomi för offentliga pengar), etc. Budgeten för 2021-2026 Cykelplan i Paris är i genomsnitt över 5 år.5% av budgeten för staden Paris och 3% av dess transportbudget ..

Ja ja, precis.
Här, i Dunkirk -regionen, har det skett mycket ombyggnad av vägar, busslinjer och cykelvägar.
Vid kusten mellan Grande-Synthe/Puythouck och Leffrinckoucke/Fort Des Dunes finns det 5 expresslinjer med bussar var tionde minut i rusningstid och stoppar mindre än 5 minuters promenad från någon som bor i någon som bor. Fler andra linjer som går i omgivningen med en lägre frekvens. Och hela nätverket är gratis. Med det utökade nätverket kan du gå från grand-fort-philippe väster om Dunkirk till Adinkerque i Belgien utan att betala ett öre.
Å andra sidan finns det mycket färre gator för bilar och parkering. Men det betyder inte att lokala företag är öde tvärtom.
Med en politisk önskan att ändra saker kan vi ordna att begränsa användningen av bilen. Självklart kan vi inte göra det på egen hand i ditt hörn.

Annars, annat än så, låt oss gå tillbaka till våra får, C3 tänker du vad? Och konceptet oli, med sin magnifika vertikala vindruta på den normanniska garderoben CX, tycker du att det är normalt du eller det är jag som vandrar?

C3, det kommer att vara ett billigare derivat av 208 … och alltid i prispolitiken för europeiska tillverkare. Inget överraskande … att se hans huvud men personligen är jag inte övertygad.
Oli är en prototyp … vi gillar det eller så gillar vi inte det, liten chans att se det gå ombord ändå.
Jag hade mycket Citroën, och när jag var tvungen att förnya min, med tanke på priserna och tjänsterna … Jag köpte kinesiska. Och det verkar inte gå i rätt riktning än. De måste tänka som optiker … “Det finns AIDS och bonusar ändå för finansiering”.

Jag hade massor av CX, GS, Dyane och så vidare … och jag har alltid min dsuper, du förstår min bestörtning när jag ser Citroën idag ..

Jag nämnde motorvägen, men det var bland annat.
Jag gör inte bara motorvägen med min bil. Jag gör staden, medelstora resor och mycket långa resor med mina fyra barn (så 6 i bilen).
Och termisk tillåter denna mångsidighet. Medan det är elektriskt … vid 7 platser … körs det inte (rullar inte) gatorna.
Så ja det utvecklas, relativt snabbt, men jag väntar på den korta eller snarare medellång sikt innan jag tar steget … så länge jag inte är pålagt mig (som inte verkar trubba tyvärr, lagarna som kommer in Force kommer att tvinga oss att förändras för den femte på medellång sikt).

Detta är verkligen den första anmärkningen som vi gör oss själva när vi ser odjuret !
Vad tycker ingenjörer eller snarare designers?
För ett elektriskt fordon bör aerodynamik inte vara en av de viktigaste punkterna?
De ville kopiera den första Citroën ? (typ A)
https: // www.citroeuriginer.co.Storbritannien/webbplatser/standard/filer/stilar/640/public/typea_62_1620x1000.png

För kostnadskostnaderna är det kostnaden “nu” och kostnaden “snart”.
Staten kommer inte att sitta på de miljarder skatter som rapporterats av bensin, särskilt med 3000 miljarder skulder.
Så till det här priset tycker jag att det är för dyrt och jag behåller min essens. Det är omöjligt att göra lönsamt. Det är ett ekologiskt köp (och många kommer att säga att det diskuteras) men inte ekonomiskt.

Dålig beräkning, i sommar i Electric MG, Paris Region Trip till Aude (850 km):
Återresan kostade mig totalt € 110 i el totalt.
Jag rullade dock 110 på motorvägen.

Den nya Citroën C3 kommer att landa i höst: ultimata indiskretioner före dess uppenbarelse

Med lite grillande artighet till den framtida Renault 5 kommer takbjälkarnas caitadin att ta ett steg framåt inom 100% elektriska cautops med låg kostnad, samtidigt som den är tillgänglig med termiska motorer.

Zapping Auto Moto Essay Peugeot 408: Klättra i G (R) Amme

Citroën C3

Illustration © Julien Jodry

Citroën C3 (2024)

Förväntat i höst kommer det att komma över järn med den framtida Renault 5 tack vare sin elmotorisation, utöver termiska block.

Citroën C3

Citroën C3 (2024)

Denna kinesiska skugga, flydde från Citroëns kommunikation i juli förra året, tillät oss att göra en exklusiv illustration.

Citroën C3

Citroën C3 (Indien och Sydamerika)

Den europeiska versionen kommer att härledas nära från denna modell som marknadsförs för tillfället, i andra änden av världen.

Citroën C3

Citroën C3 (Indien och Sydamerika)

Den variant som marknadsförs under våra breddegrader kommer att modernisera sin stil och kommer att stärka sin aktiv säkerhetsnivå som passiv.

Citroën C3

Citroën C3 (Indien och Sydamerika)

Den europeiska modellens inre kommer att omvärdera sina tjänster jämfört med den, snarare grundläggande.

Citroën C3

Citroën C3 -ström

Det är modellen som snart kommer att gå i pension efter nästan 8 års god och lojal service.

Citroën C3

Citroën C3 Aircross (Indien och Latinamerika)

Därefter kommer C3 att förenas av en SUV härledd från denna modell, mycket större än den nuvarande C3 -flygkross som för närvarande säljs i Europa.

Citroën C3

Citroën C3 Aircross (Indien och Latinamerika)

Citroën C3

Illustration © Julien Jodry

Citroën Fastlounge (2024)

Ännu mer överraskande kommer att vara denna snittvariant, men dess framtid i Europa förblir osäker.

Citroën C3

Illustration © Julien Jodry

Citroën Fastlounge (2024)

Noose dras åt runt den fjärde generationen av försiktiga förväntade 2024, kommersiellt talade. Det måste sägas att den här, innan den till och med presenterades, redan har orsakat mycket bläck. Det är faktiskt inte helt okänt för oss eftersom det extrapoleras från en modell som nyligen lanserades i Indien och Latinamerika. Även kallad Citroën C3, den var speciellt utvecklad för dessa tillväxtmarknader, inte särskilt tittade på när det gäller säkerhet, till att ha samlat in i juli förra året en noll pekad under ett kraschtest som organiserades av Latin-NCAP-organisationen.

En lugnande teknisk plattform

Den nya europeiska Citroën C3 förväntas därför vid svängen, i säkerhetskapitlet, när kravnivån ökar, under våra breddegrader. Förutom bidraget från säkerhetsutrustning kommer en strukturell förstärkning att ha genomförts av varumärkesingenjörerna som kommer att dra nytta av fördelarna med CMP -plattformen som redan finns på La Citroën C4, bland många modeller av Stellantis -gruppen. I slutändan, låt oss satsa på att denna nya C3 kommer att erbjuda tjänster som är diametralt motsatta till dess alter ego som marknadsförs i andra änden av världen.

Dotter till oli

Dessutom kommer nykomlingen också att sträva efter att bryta med utformningen av dessa “exotiska” modeller genom att konkretisera, för första gången i serien, det formella språket som inställdes förra året av Citroën Oli -konceptbilen. Således kommer C3 Cuvée 2024 att invigera i produktionen den nya logotypen för varumärket, själv omgiven av opublicerad optik av rektangulär form gränsade till dagslysor. Lägre kommer gallret att visa en mer vertikal attityd, precis som stötfångarna som omfattar de långa kullarna, medan vippan kommer att rymma en utmärkelse av en skyddande hov. Synonyma element av robusthet som öppet kommer att framkalla universum av SUV: er, på samma sätt som takstängerna som den nuvarande C3 hittills berövades.

Demokratisera det elektriska

Mer brunt i själen kommer hon inte att öka sin vakt på samma sätt som hennes höjd under taket för att underlätta tillgång ombord, men kommer att innehålla hennes totala längd något över 4 meter för att hedra hennes roll i City Dweller. Staden kommer att vara dess favoritfält, särskilt under täckning av total elektrifiering. För tillfället förblir dess tekniska specifikationer hemliga, förutom att denna Citroën ë-C3 lovar ett intervall på 300 km relaterat till dess startnivå som ligger under den ödesdigra baren på 25 000 euro (exklusive bonus) som Renault också har satt sig med Dess nya R5 E-Tech Electric, planerad till 2024. Slutligen återstår det att känna till sin termiska motorisering. I detta ämne bör Citroën logiskt sätta sina synpunkter på den nya Mild-Hybrid (48V) motoriseringen av 100 hk, nyligen ansluten till många kusiner i Stellantis-gruppen.